ورود
ثبت نام
تعداد بازدید: ٣٠٩٧٣٣
دستگاه ثبت امواج مغزی

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 57
امتیاز:

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 73

پژوهشگران سه کشور ایران، آلمان و کانادا پروژه تحقیقاتی را به طور مشترکی را اجرا کردند که قرار است دستگاه‌ ثبت امواج مغزی و الکترودهای آن را تولید کنند. این محققان امیدوارند الکترودهایی که در این تحقیقات عرضه می‌کنند بتواند امواج آهسته مغز را برای ارائه روش‌های درمانی بیماری هایی از جمله صرع، میگرن و برخی دیگر از بیماری‌های اعصاب و روان ارائه دهند…

bmecenter.ir

پرفسور علی گرجی- محقق ایرانی دانشگاه هوئیستر آلمان و از محققان این طرح با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در مغز ۳ نوع امواج وجود دارد که شامل امواج سریع، امواج خیلی سریع و امواج آهسته می‌شود.
وی با بیان اینکه برای ثبت امواج مغزی از دستگاه ثبت امواج مغزی یا EEG استفاده می‌شود، اظهار داشت: این دستگاه در ساختار کنونی آن به دلیل مجهز بودن به فیلتر برخی از امواج مغزی را فیلتر می‌کند و این امر باعث عدم ثبت یکسری از امواج می‌شود.
گرجی، با تاکید بر اینکه این دستگاه قادر به ثبت امواج آهسته مغز نیست، یادآور شد: در این راستا پروژه مشترکی را میان محققان ایران، آلمان و کانادا شروع کردیم که طی آن درصدد هستیم تا با تولید یکسری الکترودها و دستگاه‌های ثبت امواج مغزی جدید بتوانیم کلیه امواج مغزی را اعم از امواج خیلی سریع، سریع و آهسته ثبت کنیم.
این محقق ایرانی دانشگاه هوئیستر آلمان، با اشاره به اهمیت این پروژه تحقیقاتی توضیح داد: در مطالعات انجام شده ثابت شده است که امواج آهسته مغزی در تشخیص بیماری‌ها و در آینده در درمان برخی بیماری‌هایی چون صرع، خونریزی‌های مغزی، ضربه‌های مغزی و شکل خاصی از میگرن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ثبت جدید امواج مغزی می‌توانیم شاخص تشخیصی برای برخی از بیماری‌های اعصاب و روان داشته باشیم.
گرجی، دستاوردهای این پروژه را ساخت دستگاه ثبت امواج آهسته مغز و الکترودهای مورد نیاز این دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ساخت دستگاه ثبت امواج مغزی به پایان رسیده است و در حال مطالعه بر روی بخش الکترودها هستیم.
وی مشکل‌ترین بخش ساخت این دستگاه را ساخت الکترودها عنوان و اضافه کرد: زیر پوست سر یکسری در ناحیه پیشانی عضلات خیلی نازکی وجود دارد که انقباض خفیف این عضلات باعث اختلال امواج مغز می‌شود.
این محقق یادآور شد: ما در این پروژه مشترک به دنبال طراحی الکترودهایی هستیم که این انقباضات نتواند موجب اختلال در ثبت امواج مغزی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ما در حال تست الکترودها هستیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم الکترودهای جدیدی را عرضه کنیم که قادر به ثبت امواج ”کند” مغز از روی پوست سر باشد.
گرجی همچنین ابراز امیدواری کرد که نسل جدید دستگاه‌های ثبت امواج مغزی تا ۵ سال آینده وارد علم پزشکی شود تا بتوان با استفاده از آنها مکانیزم اعمال مغز برای شناسایی بهتر بیماری‌های مغزی را ثبت کنند.
محقق ایرانی دانشگاه هوئیستر آلمان یادآور شد: این پروژه در ایران در مرکز علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیا با همکاری دانشگاه هوئیستر آلمان و دانشگاه UBC (بریتیش کلمبیا) کانادا در حال اجرا است


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_bottom.php on line 24

دستگاه ثبت امواج مغزی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,